2009/11/10

Pak Hitam vs Teruna Tempatan

Salam..

Setelah sekian lama saya menyepikan diri dari blog sendiri, kini saya kembali semula dgn 1 isu yg saya rasa mmg patut kongsi dgn korg semua.. Terutama sekali untuk pelajar khususnya perempuan..

Saya ni dah lama x ikuti perkembangan dlm negara.. Politik, ekonomi,sukan, dan macam2 lagi la.. Tapi sejak 2 3 hari ni, saya tertarik dgn pendedahan tentang segelintir wanita tempatan kita yg dah mabuk cinta ngn warga asing.. Ye, isu ni bukan la isu baru lg.. Tapi pkara mcm ni dah menjadi2 plak.. Main cinta dgn negro??? Apa dh xde jejaka melayu lagi ke kt Malaysia ni smpi Pak Hitam jgk yg mnjadi pilihan hati??

Yg lg mbimbangkn kita, dorg ni boleh plak bangga bercinta ngn Pak Hitam ni.. Katanya, lebih memahami, romantik dan berterus terang.. Oh, jadi lelaki melayu kita ni, x memahami, romantik dan berterus terang la?? Dorg langsung x fikir panjang tentang muslihat Pak Hitam ni sebenarnya..
Negro ni pandai mengayat dan akan mengambil kesempatan atas kebodohan perempuan2 Melayu kita je!! Sudah la dorg ni dijadikan sebagai alat perniagaan dadah.. Yg sadisnya lg, perempuan melayu kita jgk djadikn sbg alat utk melepaskn nafsu buas Pak Hitam ni!! Apa yg perempuan Melayu kita tgh fikir masa tu??

Yg menariknya, golongan2 yang dok jd hamba negro ni, kebanyakannya pelajar IPT.. Kt mana silapnya ni? Nak kata bodoh, belajar sampai diploma serta degree ke atas.. Tapi mudah tewas dengan kata2 manis si gagak hitam ni sampai maruah diri tergadai.. Apa kurangnya jejaka tempatan kita sampai perempuan Melayu kita ni dah mcm terdesak sgt nk berlaki? Sampai sanggup menjatuhkan maruah kita sbg org Islam dan Melayu..

Sedarlah... Pak Hitam kt Malaysia ni jadikan gadis2 Melayu kita sbg tmpt nak bkasih buat sementara je.. Tlong la jgn jadi bodoh dan termakan kata pujuk rayu dorg ni.. Mak ayah dah meletakkn harapan yg tinggi kt kita untuk berjaya.. Sanggup bersusah payah demi kita smpi dapat belajar tinggi untuk mndapatkn 1 posisi yg baik pd masa depan.. Tergamak ke kita nak musnahkn harapan mereka yg dh bertungkus lumus demi masa dpn kita hanya kerana jantan durjana Negro ni?? Maaf la kalau2 ayat saya kasar.. Saya sebagai perempuan dan pelajar, mmg cukup terasa dgn isu mcm ni.. Saya pn turut terkena tempias dari perbuatan terkutuk dorg ni.. Mana taknya.. Jgn hairan kalau warga2 asing ni berebut dtg Malaysia dan menjadikan gadis2 Melayu kita sbg mangsa perbuatan buas dorg..Sbb apa?? Dorg dh anggap wanita MELAYU kita ni senang dpt dan murah!! Saya sgt2 terasa...

Sedarlah wahai gadis2 Melayu kita!! Fikir dlu sebelum melakukan sesuatu.. Sekali tersilap langkah, menyesal x sudah.. Masa tu, korg dh xde apa lagi dah.. Keluarga, saudara, kawan2, akan tinggalkn kita.. Maruah tergadai, hancurlah masa dpn..

Sekian, setakat ni je la coretan saya.. Ini adalah harapan saya untuk gadis2 Melayu kita.. Masih blm tlambat lg..

Salam..

2 comments: