2009/11/18

Menipu Untuk Hidup

Salam semua..

Pernah dengar nama Fernando Parrado? Korang tau x siapa dia ni sebenarnya? Sebetulnya, saya pn baru2 je tau cerira ttg dia ni.. Fernando yg kini berusia 55 thun ni cukup terkenal 1 masa dlu dengan pengalaman dia yg makan daging manusia untuk terus hidup semasa dia terperangkap di Pergunungan Andes pd tahun 1972..

Saya membayangkan kalo saya sendiri berada di tempat dia masa tu.. Saya x berani buat perkara yang sama seperti dia.. Saya lebih rela mati dr makan daging manusia.. Walaupun masa tu tgh darurat.. X sampai hati rasanya..

Tapi bukan itu yg saya nk sampaikan skrg.. Melalui cerita ttg Fernando ini, kita tahu bahawa manusia ni sanggup melakukan apa saja untuk terus hidup.. Keberanian Fernando ni, sememangnya luar biasa.. Mmg bkn senang nk jmpa org yg ada keberanian mcm ni.. Yang senang nk jmpa ialah manusia jenis yg suka menipu untuk hidup... Manusia mcm ni, mati je lagi bgus.. Hidup kt dunia ni pn buat semak je..!!!

OK la.. Setakat ni je dulu.. Salam..

2 comments: